Training in uw noden in uw ERP

In onze dagelijkse praktijk worden we geconfronteerd met vragen en problemen van gebruikers en managers rond ERP en BI systemen. Processen die niet vlot lopen, een te grote administratieve workload, onaangepaste set-up met als gevolg onbetrouwbare rapportering... De voorbeelden zijn talrijk.

Deze verzuchtingen zijn niet alleen begrijpelijk maar jammer genoeg al te vaak ook blijvend. Dit ondanks het feit dat dit vaak verholpen kan worden door kleinere ingrepen en/of een goede training van de eindgebruikers.  Alleen, dit vereist uiteraard niet enkel systeem technische kennis maar ook functionele business kennis.


ERP en medewerkers naar een hoger niveau tillen

Als onafhankelijke partij met diepgaande business en systeemkennis helpen wij mee deze brug te slaan. We bouwen dan ook verder op deze praktijk ervaring waar we dagelijks aan uw zijde staan om er samen met u voor te zorgen dat uw processen en (rapporterings)noden op een correcte manier systeemtechnisch vertaald worden.

Kortom: er samen met u voor zorgen dat het werk zo efficient mogelijk gedaan wordt en de juiste beslissingen genomen kunnen worden.

Ons stokpaardje hierbij is de overdracht van kennis. Overdracht door samenwerken maar ook door trainingen. Meer specifiek: procestrainingen op maat van uw processen en dit in uw ERP met uw unieke set-up. Doel van deze process trainingen is elke gebruiker bewust te maken van zijn rol in het hele, end-to-end process. 

Pro-actieve organisatie

Dankzij deze focus op het hele proces en de vertaling naar het systeem ontdekken uw medewerkers wat de impact is van de eigen rol (op proces, rapportering en uiteindelijk beslissingsname). Een absolute vereiste waaraan moet worden voldaan om te komen tot het pro-actief nemen van eigen verantwoordelijkheden. Op deze manier ziet iedereen binnen de organisatie het nut en de eigen toegevoegde waarde en worden verbeteringen gestimuleerd op alle niveau’s.

Wat betekent dit concreet?

Bij het uitwerken van deze trainingen kijken we specifiek naar de set-up van uw ERP. De aanpak is gemaakt op uw maat, maar een veel voorkomende werkwijze is:

  • uitvoeren van een quickscan van de ERP en de kennis van zijn gebruikers
  • opmaken van rapport met aanbevelingen en concrete roadmap
  • indien van toepassing: aanpassen van processen en/of ERP samen met uw medewerkers
  • ontwikkelen & geven van de trainingen in uw eigen ERP
Uiteraard vergt deze gerichte aanpak ook een persoonlijk contact. Indien u geïnteresseerd bent in deze service of vrijblijvend wat meer informatie zou verkrijgen voor uw specifieke organisatie, aarzel dan niet om ons te contacteren.